Æreslogen

Velkommen indenfor i Æreslogen!

Her hylder jeg de løbere, der gennem målrettet, disciplineret og tålmodig træning efter RUN365-metoden, har opnået et fedt resultat.

Bemærk: Der optages løbende nye medlemmer i logen, og listen vil helt sikkert til enhver tid være ufuldkommen!

De bedste hilsner
Rasmus Lindgren

Anne Guldhammer (født 1977)

Anne havde ét overordnet mål: At løbe så hurtigt som muligt på 5 km distancen!

Hendes udgangspunkt var en 5 km test på 27:10 i midten af juni 2021. Den tid forbedrede hun til 24:18 i forbindelse med Royal Run i september 2021. Eller med andre ord: En forbedring på næsten 3 minutter på mindre end 3 måneder!

De hårde facts:
Før: 5 km på 27:10 (juni 2021)
Efter: 5 km på 24:18 (september 2021)

Claus Folden (født 1975)

Inden Claus startede på mit personlige træningsforløb var hans hurtigste tid på 10 km 50:30. I løbet af 6 måneder forbedrede han sin tid flere gange, og han endte med lige akkurat at nå sit drømmemål om at løbe 10 km hurtigere end 45 minutter, da han på sin afsluttende test løb distancen på 44:59. Det er da god timing!

De hårde facts:
Før: 10 km på 50:30 (oktober 2020)
Efter: 10 km på 44:59 (april 2021)

Carsten Mørch (født 1964)

Målet for Carsten var dels at være i stand til at løbe uden tilbagevendende skader og dels at øge farten på 5 km distancen. Det lykkedes! Her fortalt med hans egne ord:

"Det vigtigste for mig var at kunne løbe skadesfrit, og det lykkedes jo helt perfekt med et ordentligt løbeprogram og et forløb med styrketræningsøvelser. At jeg så også kom under 5:00 min/km var jo en fantastisk sidegevinst. Før løb jeg 5:40 min/km."

De hårde facts:
Før: 5 km på 28:20 og ofte skadet (januar 2021)
Efter: 5 km på 24:43 (maj 2021) og løber fortsat skadesfrit sidst jeg talte med ham (november 2021).

John Hansen (født 1970)

I slutningen af juli 2020 skrev John følgende til mig:

"Jeg vil gerne kunne komme til at løbe langt uden at blive skadet. Når kun en 3-4 uger, så bliver jeg skadet."

Vi startede derefter et langsigtet træningsforløb op, hvor fokus var på at være i stand til at løbe kontinuerligt uden skader. Forløbet kulminerede med at John i august 2021 gennemførte Ironman Copenhagen i fin stil og uden at være fuldstændig ødelagt i kroppen efterfølgende.

De hårde facts:
Før: Ude af stand til at løbe i mere end 3-4 uger ad gangen (august 2020)
Efter: Gennemførte Ironman Copenhagen i fin stil og uden at være fuldstændig ødelagt i kroppen efterfølgende (august 2021)

Annette Dodt (født 1967)

Annette havde et mål om at løbe hurtigere og med mere overskud. Længden var ikke så vigtig, så vi aftalte at fokusere på 5 km distancen.

I forbindelse med opstarten løb hun et 5 km testløb sammen med mig i Aarhus. Det tog 28:26. Da hun kom tilbage 2 måneder senere skulle hun kun bruge 26:14 på at løbe den samme distance på den samme rute, og siden er hun bare blevet endnu hurtigere! Næste mål er at komme under de magiske 25 minutter på 5 km.

De hårde facts:
Før: 5 km på 28:26 (juli 2021)
Efter: 5 km på 25:57 (marts 2022)

Mads Holm (født 1980)

Mads startede på mit personlige træningsforløb fordi han havde et mål om at løbe hurtigere end 25 minutter på 5 km.

Da han startede løb han distancen på 26:22. Efter kun 2½ måneds skræddersyet træning nåede han lige akkurat sit mål med en tid på 24:59.

De hårde facts:
Før: 5 km på 26:22 (maj 2021)
Efter: 5 km på 24:59 (august 2021)

Jens Larsen (født 1972)

Jeg vil overlade ordet til Jens:

"Mit udgangspunkt da jeg i januar 2020 startede med at løbe efter "RUN 365"-metoden var, at jeg kunne løbe en kort tur på 2-3 km, hvorefter mine ben så var ødelagt i flere dage efter. Jeg kunne måske godt slide mig igennem en 5 km tur, men en tur på 10 km eller derover ligger ca. 10 år tilbage i tiden."

I dag løber Jens 10 km uden problemer, og som et resultat af at han ikke konstant bliver skadet, har han også formået at sætte mere og mere fart på sit løb.

De hårde facts:
Før: Ude af stand til at løbe pga. tilbagevendende skader.
Efter: 5 km på 23:54 (oktober 2021) og 10 km på 48:49 (marts 2021)

Morten Kragsborg (født 1972)

Lad mig overlade ordet til Morten:

"Da jeg kontaktede Rasmus havde jeg ingen forventninger om at skulle løbe længere ture igen. Jeg har i over 10 år haft problemer med akillessenen ved løb længere end 5 km. Efter et unikt tilpasset løbeprogram med langsom optrapning af distancen, samt styrketræning er det lykkedes, at nå målet om at løbe 10 km under 50 min! Jeg er meget glad og taknemmelig for igen at kunne løbe uden skader. Mit næste mål er en halvmaraton, som jeg er sikker på, at jeg og ”benene” nok skal nå takket være de rigtige øvelser og værktøjer fra Rasmus."

De hårde facts:
Før: Ude af stand til at løbe længere end ca. 5 km pga. skader (januar 2021)
Efter: 10 km på 49:32 (juni 2021)

Britta Boje (født 1971)

Britta kontaktede mig, fordi hun var træt af at hun gradvist blev langsommere og langsommere selvom hun løb i løbeklub og trænede flittigt 3 gange om ugen. 

Vi aftalte derfor at arbejde på at øge hendes hastighed med udgangspunkt i 5 km distancen. Da hun startede op i september 2021 var hun i form til at løbe de 5 km på 31:20 og første målsætning var derfor at komme under 30 minutter. Det mål nåede hun i marts 2022, da hun løb distancen på 29:27.

De hårde facts:
Før: 5 km på 31:20 (september 2021)
Efter: 5 km på 29:27 (marts 2022)

Kristian Bodal-Lauridsen (født 1980)

Kristian var allerede en hurtigløber før han startede hos mig i WE DO RUN, men siden er der kommet endnu mere fart på! Her fortalt med hans egne ord:

"Mit udgangspunkt inden opstarten hos dig var 41:30  på 10 km. Jeg endte med at løbe den på 39:20. Men er bagefter ligeså glad for min halvmarathon på 1:27:10 – det havde jeg ikke regnet med at komme til."

De hårde facts:
Før: 10 km på 41:30 (august 2020)
Efter: 10 km på 39:20 (december 2020)

Niels Riber (født 1962)

Niels har primært fokus på halvmarathon, hvor han med et udgangspunkt i en tid på 1:44:11 har et ønske om at nå sit maksimale potentiale som løber.

Dette har foreløbig udmøntet sig i en tid på 1:29:35 i forbindelse med Berlin Halvmarathon 2022. Næste målsætning er at nappe en medalje i sin aldersklasse til DM i halvmarathon. Dette kræver sandsynligvis en tid omkring 1:25, men intet er umuligt med den rigtige træningsstruktur og vedholdenhed.

De hårde facts:
Før: Halvmarathon på 1:44:11 (oktober 2020)
Efter: Halvmarathon på 1:29:35 (april 2022)

Johan Knudsen (født 1978)

Johan kom til mig fordi han igennem hele sit voksne liv havde haft en drøm om at løbe 5 km hurtigere end 17 minutter. Han havde prøvet en lang række forskellige gratis løbeprogrammer, men var nu kommet til den konklusion, at han havde brug for hjælp, hvis det skulle lykkes inden han blev for gammel :-)

En dejlig forårsdag i starten af april 2021 lykkedes det endelig for Johan, da han med mig som hare gennemførte distancen på 16:44.

De hårde facts:
Før: 5 km på 18:00 (oktober 2020)
Efter: 5 km på 16:44 (april 2021)

Jens Nygaard (født 1986)

Jens kontaktede mig i slutningen af maj 2021, fordi han havde en drøm om at sætte fart på sin 5 km uden tilbagevendende overbelastningsskader. Da han startede løb han 5 km på omkring 27 minutter.

Efter 4½ måneds træning var det blevet tid til at give 5 km distancen et skud. Det resulterede i en tid på 22:31, hvilket svarer til en forbedring på 4½ minut - eller med andre ord: 1 minut pr. måneds træning!

De hårde facts:
Før: 5 km på 27:00 (maj 2021)
Efter: 5 km på 22:31 (oktober 2021)

Christian van der Star (født 1986)

Det kan godt være at Christian ser en smule utilfreds ud på billedet. Årsagen er, at han "kun" har formået at sætte personlig rekord med lidt under 3 minutter på 10 km!

Sådan går det, når man kommer i gang med at træne efter "RUN 365"-modellen - mere vil have mere! Ikke desto mindre har Christian fortjent pladsen her i Æreslogen fordi han på kun 2 måneder har nået sit helt store mål om at løbe 5 km hurtigere end 20 minutter. Og nu har han altså også sat en ny flot PR på 10 km. Næste mål er 10 km hurtigere end 40 minutter!

De hårde facts:
Før: 5 km på 21:49 og 10 km på 44:30 (oktober 2021)
Efter: 5 km på 19:56 (december 2021) og 10 km på 40:22 (marts 2022)

Jesper Warni Hansen (født 1981)

Jesper havde et ønske om at forbedre sig på alle distancer fra 5 km til marathon. Vi aftalte, at starte med at fokusere på 5 km, og derfra gradvist "arbejde os op" i distance. 

Som sagt så gjort. Jesper startede forløbet med at løbe 21:26 i slutningen af oktober 2021. Derfra gik det hurtigt fremad og allerede til sin næste test i midten af januar kvalificerede han sig til en plads i Æreslogen med en tid på 19:27!

De hårde facts:
Før: 5 km på 21:26 (oktober 2021)
Efter: 5 km på 19:27 (januar 2022)

Uffe Pilgaard (født 1963)

Uffes ultimative målsætning var at løbe 10 km hurtigere end 50 minutter. Med udgangspunkt i en tid på 55:06 sat i forbindelse med Royal Run i september 2021 var der lidt at arbejde med.

Ikke desto mindre lykkedes det - og det endda med stil og overskud - da han i slutningen af marts 2022 kun skulle bruge 49 minutter og 15 sekunder på at løbe den samme distance. Eller med andre ord: En forbedring på næsten 6 minutter på 6 måneder!

De hårde facts:
Før: 10 km på 55:06 (september 2021)
Efter: 10 km på 49:15 (marts 2022)

Henrik Svanholt (født 1975)

Henrik kontaktede mig, fordi han efter en skadespause på 10 måneder havde en drøm om at være i stand til at løbe langt og hurtigt uden konstant at blive sat tilbage pga. skader.

Jeg lavede derfor et program til ham, hvor der i første omgang var fokus på at bygge hans krop op på den "rigtige" måde. Til gengæld kom der også for alvor fart på, da Henrik kunne træne kontinuerligt uden skader, og i juni 2021 debuterede Henrik på halvmarathondistancen med en tid så flot som 1:39:10!

De hårde facts:
Før: Ude af stand til at løbe kontinuerligt pga. tilbagevendende skader.
Efter: Halvmarathon på 1:39:10 (juni 2021) og 5 km på 20:57 (september 2021).

Dennis Pedersen (født 1982)

Da Dennis tilbage i august 2021 kontaktede mig, var hans hovedmål at komme under 20 minutter på 5 km.

Undervejs i forløbet valgte han dog at skifte fokus til halvmarathondistancen - og det skulle vise sig at være en rigtig god idé! Det lykkedes ham nemlig at barbere næsten 20 minutter af sin halvmarathontid på bare 6 måneder, da han i marts 2022 kun skulle bruge lidt over 100 minutter på at gennemføre den samme distance som han i september 2021 skulle bruge næsten 2 timer på!

De hårde facts:
Før: Halvmarathon på 1:59:15 (september 2021)
Efter: Halvmarathon på 1:40:43 (marts 2022)

Per Jensen (født 1969)

Jeg har haft fornøjelsen af Pers knastørre, vestjyske humor siden april 2021. Pers altoverskyggende hovedmål var at løbe et halvmarathon hurtigere end 1:55.

Da han startede var formen til at løbe distancen på 2:07, så der var et stykke vej. Det første delmål blev nået i september 2021, da han sneg sig lige under de 2 timer og siden nåede han så sit hovedmål, da han gennemførte Hamburg Halvmarathon d. 24. april 2022 i en tid så flot som 1:50:52 - og det endda efter at have tilbragt det meste af ugen op til løbet i sygesengen!

De hårde facts:
Før: Halvmarathon på 2:07:00 (april 2021)
Efter: Halvmarathon på 1:50:52 (april 2022)

Anette Rosengård Poulsen (født 1975)

Anette havde 2 hovedmål for sin løbetræning, da hun startede på mit personlige træningsforløb i starten af januar 2022: 1) At være i stand til at løbe skadesfrit - noget hun ikke havde prøvet i flere år - og 2) at opleve at hun kom i bedre form, så hun kunne løbe hurtigere på 5 km distancen. 

Begge mål er i den grad blevet indfriet. Hun har nu løbet skadesfrit i mere end et halvt år og 5 km tiden er blevet forbedret med mere end 5 minutter!

De hårde facts:
Før: 5 km på 33:00 (januar 2022)
Efter: 5 km på 27:44 (juli 2022)

Rune Christensen (født 1982)

Rune har siden august 2021 trænet struktureret efter "RUN 365"-modellen med henblik på at blive hurtigere på 5 km distancen.

Da han startede løb han distancen på 20:40. Efter ca. 4 måneders træning var det tid til den første test. Resultatet blev en ny personlig rekord på 19:27 og dermed var hans første mål om at komme under de magiske 20 minutter nået. Siden er han bare blevet endnu hurtigere og til Royal Run i starten af juni 2022 løb han en tid så flot som 18:14!

De hårde facts:
Før: 5 km på 20:40 (DHL, september 2021)
Efter: 5 km på 18:14 (Royal Run, juni 2022)

Mickey Binder (født 1978)

Da Mickey kontaktede mig, var han tæt på helt at droppe løb, da han blev ramt af løbeskader igen og igen. Senest havde han holdt en pause på 1½ år pga. smerter i lysken.

Efter et forløb med et kombineret fokus på struktureret løbetræning og skadesforebyggende styrketræning lykkedes det endelig for Mickey at komme af med de tilbagevendende skader - og som en konsekvens af dette formåede han at barbere mere end 6 minutter af sin 5 km tid! 

De hårde facts:
Før: 5 km på 33:17 (januar 2022)
Efter: 5 km på 27:02 (maj 2022)