Løberejse til Algarvekysten

Tag med mig på løberejse til Alcazar Hotel & Spa ved Algarvekysten i Portugal.
Har du lyst til at skifte en vinterkold uge i januar ud med løb, wellness og selvforkælelse i fantastiske omgivelser?
Så skal du med på WE DO RUN's løberejse til Algarvekysten fra d. 18. - 25. januar 2020.

 

Januar måned er lig med mørke, kulde, blæst, regn, slud og sne. Ikke just de mest motiverende forhold til en løbetur, vel?

Prøv i stedet at forestille dig det her:

Solen skinner fra en skyfri himmel, temperaturen viser behagelige 18 grader - ikke for varmt og ikke for koldt til løb.

Efter en rolig morgenløbetur er det tid til at få stillet sulten i buffeten, hvorefter den står på et par timers afslapning i wellnessområdet.

Eftermiddagen byder på mere afslapning, måske en gåtur langs den brede sandstrand, der ligger bare 300 meter væk eller intervaltræning på det nærliggende atletikstadion.

I morgen venter cirka det samme program.

alcazar_2.jpg
monte-gordo-beach.jpg

Algarvekysten i det sydlige Portugal er det perfekte sted at tilbringe en uge i januar.

Her er tid til at få slappet af og tanket nogen D-vitaminer. Og til at tage dit løb til det næste niveau og få direkte coaching og træning fra én af Danmarks skarpeste og mest passionerede løbetrænere.

Du får mulighed for at løbe op til 2 gange om dagen.
Du får masser af rådgivning, tips og tricks om løb og løbetræning.
Du kan deltage i foredrag og workshops om løb.
Og du får naturligvis masser af tid til at slappe af og hygge dig.

Så hvorfor skal du tage med?

Helt enkelt fordi det er den perfekte anledning til at blive en hurtigere, stærkere, teknisk bedre og mere motiveret løber.

Du skal træne løbeteknik, styrketræning for løbere og naturligvis løbe en masse ture i fantastiske omgivelser og på det nærliggende atletikstadion, der er anbefalet af IAAF (Det Internationale Atletikforbund).

Plus du får lov til at gøre det i fantastiske omgivelser på et 4-stjernet hotel og i godt selskab sammen med andre passionerede løbere, der vil det samme som dig.

stadion.jpg

Din destination hedder Alcazar Hotel & SPA. Det er et 4-stjernet hotel, hvor du har adgang til fantastiske træningsfaciliteter i form af et nærliggende løbestadion, der er anbefalet af IAAF (Det Internationale Atletikforbund).

Hotellet ligger bare 300 m fra Algarvekysten i et terræn, der indbyder til fantastiske løbe- og vandreture i den flotte natur.

Men det skal ikke kun handle om løb. Med egen spa & wellnessafdeling, flere poolområder og helpension er der rig mulighed for at slappe af og nyde en uges velfortjent ferie i Portugals behagelige vinterklima.

haven.jpg
buffet.jpg

Hotellet ligger ca. 50 km øst for Faro Lufthavn i byen Monte Gordo lige ud til Algarvekysten.

Blandt hotellets mange faciliteter finder du pools (inde og ude), gratis wi-fi, eget fitnesscenter og spa & wellnessområde med bl.a. jacuzzi, tyrkisk bad og sauna.

Alle værelserne er med bad/toilet, TV, aircondition og gratis wi-fi.

Måltiderne indtages i hotellets buffetrestaurant, så du få rig mulighed for at få stillet den glubske løbersult!

Programmet

Du ankommer til hotellet lørdag d. 18. januar, hvorefter du vil blive indlogeret på dit værelse og få lidt tid til at pakke ud og finde dig til rette.

Sidst på eftermiddagen mødes vi til en hurtig introduktion med lidt praktiske oplysninger, og vi løber derefter en kort, rolig tur sammen, så vi kan samle appetit til aftensmaden.

I løbet af ugen vil du have mulighed for at deltage i op til 3 træningspas om dagen: Løbetræning om morgenen og sidst på eftermiddagen samt et alternativt træningspas i løbet af dagen (fx styrketræning, tekniktræning, vandretur, udstræk mv.).

Derudover vil der ca. 3 gange i løbet af ugen være mulighed for at deltage i foredrag og wokshops om løb, løbetræning og motivation.

Endelig er der naturligvis indlagt masser af tid til afslapning, søvn, hygge og god mad!

 

Sådan er dagene struktureret

Morgen & formiddag

Løbetur - kort og helt rolig morgenløbetur inden morgenmaden.

Morgenmad - i den lækre morgenbuffet.

Egentid - afslapning ved poolen, en gåtur til stranden eller en lur?

Frokost og mere afslapning (man kan ikke træne på fuld mave).

Eftermiddag & aften

Foredrag, workshop eller egentid med mulighed for personlig sparring.

Løbetur - intervaltræning, langtur eller rolig tur.

Alternativ træning - styrketræning, teknik eller udstræk

Aftensmad i hotellets buffetrestaurant.

Her er, hvad du får på løberejsen

7 nætters logi på 4-stjernet hotel
7 overnatninger med eget bad/toilet, håndklæder/sengelinned, TV, aircondition, gratis wi-fi samt helpension (morgenmad, frokost og aftensmad).

Personlig træner ved din side hele ugen
Rasmus Lindgren står til rådighed hele ugen med et komplet træningsprogram, tips, sparring og svar på dine spørgsmål.

Op til 12 x løbetræning + 6 x alternativ træning
Vi skal løbe i fantastiske naturomgivelser og på det nærliggende atletikstadion. Derudover vil der hver dag være mulighed for 1 x alternativ træning i form af styrketræning, tekniktræning, udstræk mv.

Workshops og foredrag om løb og løbetræning
3 gange i løbet af ugen vil du blive inviteret til at deltage i workshops og foredrag om løb.

Adgang til fitnesscenter
Du har fri adgang til et moderne og veludstyret fitnesscenter, der findes ved atletikstadionet.

poolrestaurant.jpg

Men vent. Du får meget mere end det!

Mit mål er, at rejsen ikke skal stå alene. Det skal være en totaloplevelse i 3 faser:

1) Forberedelsesfasen. Her får du de redskaber, du skal bruge for at få det maksimale udbytte af løberejsen.

2) Selve rejsen.

3) Opfølgningsfasen. Her får du værktøjerne til at udnytte den motivation og de ting, du har lært på rejsen til at fortsætte løbetræningen derhjemme på egen hånd.

For at nå det mål får du eksklusiv adgang til en lukket medlemsside forbeholdt dig, der skal med på løberejsen.

På medlemssiden får du blandt andet adgang til følgende:

5 forskellige niveauinddelte løbeprogrammer med fokus på at blive 100% klar til rejsen.
12 forskellige løbeprogrammer til at nå dine nye mål når du kommer hjem fra rejsen.
Praktisk info, tips og tricks om løb i almindelighed og løberejsen i særdeleshed.

Du vælger naturligvis helt selv, hvor meget eller hvor lidt du vil gøre brug af dette supplerende materiale.

Det skal på ingen måde betragtes som et pensum eller en forudsætning for at deltage på rejsen!

Hvad er ikke inklusiv i prisen?

Du skal selv sørge for fly og transfer til hotellet i Monte Gordo.

Det anbefales at flyve til Faro og tage en taxa til hotellet. Norwegian flyver direkte til Faro.

Transfer koster ca. 250,- kr per vej. Men så køres du direkte til døren med egen chauffør.

Der er inkluderet kildevand til alle måltider, men ønsker du andre drikkevarer og alkohol, skal du selv betale.

Overnatning er i delt dobbeltværelse. Ønsker du enkeltværelse kan dette arrangeres mod en merbetaling på 1.500,- kr. Du har også mulighed for at tilkøbe en afbestillingsforsikring til 195,- kr.

wellness.jpg

Din personlige løbetræner på rejsen er Rasmus Lindgren

om-mig.png

Jeg har altid løbet og har altid været ret god til at løbe.

Med “ret god” mener jeg, at selv når jeg har været i dårligst form (dvs. ingen løbeture i et halvt års tid), har jeg været i stand til at løbe de 5 årlige kilometer til DHL-stafetten på omkring 23 minutter.

Så langt jeg husker tilbage, kan min løbetræning bedst beskrives som temmelig ustruktureret. Jeg løb på må og få, når lysten (sjældent) eller den dårlige samvittighed (oftere) meldte sig.

Dette var min “træningsmodel” så langt tilbage, jeg kan huske. Indtil foråret 2014. Her begyndte jeg for første gang at træne mere struktureret og langsigtet. Dette betød for det første, at jeg gik fra at betragte løb som et nødvendigt onde (“man skal jo holde sig i form”) til at finde stor glæde ved at løbe. Derudover havde det en særdeles positiv effekt på hastigheden.

Det skete ikke fra den ene dag til den anden. Langt fra. Det var en gradvis proces, men det skete.

Jeg har siden studeret en masse træningsteori samt høstet mere end 5 års praktisk erfaring med løbetræning på eliteniveau.

Det er denne kombination af teoretisk viden og praktisk erfaring jeg efterfølgende har brugt til at bygge min TEMPO25-model, der danner grundlaget for den træning, du skal udføre på løberejsen.

Det er den træningsmodel, der har gjort mig i stand til som 40-årig at løbe 5 km på 14:57, 10 km på 31:28 og halvmarathon på 1:08:47 – trods en status som fuldtidsarbejdende familiefar med 2 små børn.

Det er den samme træningsmodel, du skal træne efter på løberejsen.

Hvad koster løberejsen?

D. 18. - 25. januar 2020.

VIGTIGT!

Det er virkelig vigtigt for mig, at jeg har mulighed for at give personlig coaching til alle deltagere samt tage hånd om alle de spørgsmål, der måtte dukke op. Derfor er der kun 20 7 pladser på løberejsen og ikke én eneste mere. Når pladserne er fyldt, lukker tilmeldingen.

Din investering er kun

5.995,- kr

4.995,- kr

Du kan også vælge at betale 995 kr nu og resten over 2 rater med en måneds mellemrum.
BEMÆRK: Ingen ekstra omkostninger med ratebetaling!

Har du spørgsmål? Så send en mail til mig på rasmus@wedorun.dk
- eller smid en sms til 22543001, så aftaler vi et tidspunkt, hvor vi kan tage en snak.